Problém s přímým vstřikováním
Velká výhoda nových motorů s přímým vstřikováním je jejich výkon, dobrá účinnost a nízké hodnoty CO2. Pokud ale není o motor dobře postaráno, tyto výhody netrvají věčně. Díky přísnějším tolerancím mechanických částí a vyšší produkci sazí/částic, jsou systémy přímého vstřikování náchylnější na znečištění, což má časem zásadní vliv na jejich účinnost. Majitelé aut často v praxi řeší rozsvícenou kontrolku motoru, citelně snížený výkon nebo zvýšenou kouřivost, což může vést k problémům na STK při emisím testu.
Jak se zbavit nečistot na vstřikovačích paliva GDI
Předejít vzniku nečistot na vstřikovačích není tak jednoduché. Vstřikovače paliva jsou vystavené nejen vysoké teplotě, ale i nečistotám ze spalovacího procesu, které se spečou na špičce vstřikovače a následně blokují jeho otvory, které mají menší průměr, než lidský vlas. Řídicí jednotka tuto situaci kompenzuje pomocí automatického nastavení dávkování paliva. Pokud se však dávkování paliva dlouhodobě odchýlí o 25 % od typických hodnot, pravděpodobně se rozsvítí kontrolka s chybou motoru a sníží se výkon motoru.
Výzvou není jen řešit vzniklé problémy, ale i zamezit následnému opakovanému vzniku problému. Inovativní výrobce JLM se této výzvě dokázal postavit čelem a vyvinul vlastní palivovou přísadu, která úspěšně řeší problém v motorech s přímým vstřikováním.
Laboratorní testy v Millbrook Proving Ground v Bedfordshire v Anglii v roce 2019 dokázaly, že čistič vstřikovačů GDI společnosti JLM poskytuje rychlejší a kompletnější čištění v porovnání s jinými technologiemi čisticích prostředků, které se obvykle nezaměřují na problémy kontaminace, které způsobují technologie přímého vstřikování.
Ukázalo se, že účinné látky v GDI aditivu nejen odstraňují nečistoty a zabraňují následné kontaminaci vstřikovače paliva, ale i snižují spotřebu paliva, která se během testů snížila o 4 %. Rovněž se výrazně snížily emise, což zdůrazňuje environmentální přínos pravidelného používání čističe GDI jako preventivního opatření.
Proč právě GDI čistič od JLM?
Jsme přesvědčení, že náš GDI čistič přímých vstřikovačů je nejlepší na trhu, ale samozřejmě nedokáže vyřešit všechny problémy v moderních benzínových motorech.
Jemné nečistoty v olejové náplni omezují pohyb pístních kroužků a způsobují netěsnost ve válcích. Aby nedošlo ke ztrátě komprese, nejlepším řešením je při každé výměně oleje provést proplach olejové náplně přípravkem JLM Engine Flush.
I když má systém přímého vstřikování paliva také výhodu nižší tvorby karbonu na sacích ventilech a sedlech, JLM GDI Injector Cleaner nedokáže vyčistit ucpané sací potrubí, ventil EGR a sedla ventilů. Za tímto účelem společnost JLM doporučuje účinný čistič sání JLM Air Intake and EGR Cleaner jako údržbové a preventivní opatření pro servisní opravy.
Díky novému aditivu na čištění benzínových vstřikovačů GDI zároveň s proplachem olejové náplně JLM Engine Flush a přípravku na čištění sání a EGR společnost JLM Lubricants nabízí servisům komplexní řadu produktů na detoxikaci a čištění benzínových motorů s přímým vstřikováním.
Obr.: Laboratórní testy na reálních motorech ukázali vyčištení vstřikovačů do 1h po přidání aditiva JLM GDI Cleaner. Vstřikovače zůstali zároveň nadále čisté počas dalších min 28 hodin bežícího testu.
Co motory „říkají" na palivo E10?
K problémům se zanesenými vstřikovači paliva přispívá také benzín E10 (s obsahem bio složky – etanolu, až 10 procent). Počáteční problém je indikován sníženým výkonem a klepavým zvukem motoru. Použití optimalizované technologie přísad GDI zabrání znečištění vstřikovačů, což by mohlo vést až ke snížení účinnosti motoru na kritickou úroveň.
Díky nové a špičkové technologii GDI aditiva se výkon motoru spolehlivě udržuje po celou dobu životnosti vozidla. Po aplikaci GDI aditiva se odstraní nečistoty a celý vstřikovací systém bude udržovaný v dobré kondici tak, aby mohl motor poskytnou požadovaný výkon.
Animace funkce přímého vstřikování benzínu a průběh čištení vstřikovačů.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.