JLM přísada na zvýšení oktanového čísla zajišťuje zvýšení oktanového čísla v palivu o 2 až 4 body. Produkt je šetrný k životnímu prostředí. Počet bodů, o kolik aditivum reálně zvýší oktanové číslo, závisí na kvalitě a oktanovém číslu paliva samotného. Kvalita paliva se může lišit v závislosti na dodavateli, zemi nebo regionu. Oktanové číslo benzínu Natural 95 se dá lehce zvýšit na benzín s oktanovým číslem 98. Laboratorní testy ukazují, že účinek zvýšení v průměrném palivu dosahuje přibližně 3 bodů.
Díky čisticím, chladicím a mazacím vlastnostem zlepšuje JLM Octane Booster výkon motoru a snižuje spotřebu paliva. Kromě toho JLM Octane Booster zajišťuje hladší chod motoru a těsnicí plochy ventilů a sedla ventilů jsou chráněné před nadměrným opotřebením a nárazy.
Výhody
- Zvyšuje oktanové číslo o 4 body (v závislosti na druhu paliva).
- Čistí, maže a chladí části motoru.
- Snižuje případnou potřebu nákladných oprav.
- Zabraňuje nadměrnému opotřebování ventilů, ventilových sedel a těsnicích ploch ventilů.
- Optimalizuje výkon motoru.
- Snižuje spotřebu paliva.
- Eliminuje kolísání otáček při volnoběhu.
- Je důležitý hlavně pro moderní automobily, které jsou citlivé na kvalitu paliva.
Klepání motoru
Benzínové a plynové motory fungují tak, že jiskra ze svíčky zapálí směs benzínu nebo plynu. Použití nesprávného nebo znečištěného benzínu je velkou zátěží pro motor hlavně v nízkých otáčkách. Může to způsobit nepravidelný chod motoru, trhání, klepání a v konečném důsledku problém s chlazením. Příčinou je to, že nedojde k zapálení směsi benzínu ve spalovací komoře, nebo k zapálení směsi dojde příliš brzy, nebo naopak příliš pozdě.
K zapálení směsi dojde ve stádiu, kdy se píst ještě stlačuje. V tomto případě se směs spaluje, když se píst pohybuje směrem nahoru. Důsledkem toho je slyšet klepání motoru. V tomto okamžiku působí na protipohyb pístu nadměrná síla, což způsobuje nestandardní zvyšování teploty ve spalovací komoře. V důsledku toho může dojít k poškození komponentů motoru, například k propálení pístu nebo k jeho deformaci.
Výrobci motorů už od vytvoření spalovacího motoru hledají chemická řešení, která by zabránila klepání motoru. Inženýři společnosti General Motors objevili v roce 1920 oktan. Oktan nebo oxygenát je uhlovodík, který se extrahuje z ropy a snižuje pravděpodobnost nebo zabraňuje náchylnosti paliva na samovznícení. Přidáním oktanu jako přísady do benzínu se vyřešil problém s klepáním motoru.
Různé druhy oktanu existují už mnoho let. Přísada se v zásadě skládá z organické sloučeniny metyl-terc-butyl etheru (MTBE), benzínu, toluenu nebo methylbenzenu, ethylbenzenu, xylenu (BTEX), etanolu a olova. Kromě toho, že zabraňuje klepání motoru, má uvedená chemická složka i další výhody. Zabezpečuje lepší chlazení a mazání motorových částí a snižuje zanesení a znečištění mechanických částí motoru.
JLM Octane Booster
I když některé chemické složky (např. olovo) měly další pozitivní vlastnosti jako chlazení a mazání, přestaly se používat nebo byly zakázané hlavně kvůli ochraně zdraví a životního prostředí. Oktanové číslo představuje referenční hodnotu pro odolnost motoru proti klepání. Čím vyšší je oktanové číslo, tím je benzín robustnější, stabilnější a dokáže vyvinout víc energie.
Oktanová čísla poznáme podle označení dostupného benzínu RON 95 a RON 98. Zkratka RON (Road Octane Number) označuje třídu oktanového čísla benzínu. Natural 98 zajišťuje lepší kvalitu vznícení a pomáhá rovnoměrnému a správnému zapálení paliva. Technologický vývoj v automobilovém průmyslu umožňuje benzínovým motorům běžet na stále nižším oktanovém čísle, aniž by to způsobovalo jakékoli problémy.
Chladicí, mazací a čisticí složky v benzínu se však výrazně snížily nebo dokonce úplně vymizely. V moderních automobilech je to jeden z důvodů, proč se kromě jiného rychle znečistí systém přívodu paliva, ventily a ventilové sedla motoru.
Pro motory ve starých klasických, ale i modernějších automobilech, které jsou starší více než 15 let, může být nízké oktanové číslo fatální.
Použití
Jedna 250 ml láhev Octane Booster ošetří 40 až 60 litrů benzínu.
Společnost JLM doporučuje Octane Booster přidávat pravidelně, nejlépe při každém tankování vozidla. Životnost motoru závisí na věku vozidla, kvality benzínu a země, ve které bylo vozidlo provozované.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.